Busregeling 9 mei: detail

mei 5, 2009

Traject 1: Zonnebeke – Langemark

Bushaltes:

OC ’t Zonnerad (Tresoriersstraat – Zonnebeke)

JH De Flodder (Boezingestraat – Langemark)     

Busregeling:

19u30   Zonnebeke – Langemark

20u00  Langemark – Zonnebeke

20u30  Zonnebeke – Langemark

21u00  Langemark – Zonnebeke

21u30   Zonnebeke – Langemark

22u00  Langemark – Zonnebeke

22u30  Zonnebeke – Langemark

23u00  Langemark – Zonnebeke

23u30   Zonnebeke – Langemark

00u00  Langemark – Zonnebeke

00u30  Zonnebeke – Langemark

01u00  Langemark – Zonnebeke

01u30  Zonnebeke – Langemark

 

Traject 2: Poperinge – Ieper – Zonnebeke

Bushaltes:

Paardenmarkt (Poperinge)

’t Leet (Alphonse Vandenpeereboomplein – Ieper)

OC ’t Zonnerad (Tresoriersstraat – Zonnebeke)

 Busregeling:  

19u30 Poperinge – Ieper

20u00 Ieper – Zonnebeke

20u30  Zonnebeke – Ieper

21u00  Ieper – Zonnebeke

21u30   Zonnebeke – Ieper

22u00  Ieper – Zonnebeke

22u30  Zonnebeke – Ieper

23u00  Ieper – Zonnebeke

23u30   Zonnebeke – Ieper

00u00  Ieper – Zonnebeke

00u30  Zonnebeke – Ieper

01u00  Ieper – Poperinge

Traject 3: Langemark – Ieper

Bushaltes:

JH De Flodder (Boezingestraat – Langemark)

’t Leet (Alphonse Vandenpeereboomplein – Ieper)

Bushaltes:

19u30   Langemark – Ieper

20u00  Ieper – Langemark

20u30   Langemark- Ieper

21u00   Ieper – Langemark

21u30   Langemark- Ieper

22u00  Ieper – Langemark

22u30  Langemark – Ieper

23u00  Ieper – Langemark

23u30   Langemark – Ieper

00u00  Ieper – Langemark

00u30   Langemark – Ieper

01u00  Ieper – Langemark

Slotmoment 9 mei 2009

april 20, 2009

 

Nu Grand Baz’art binnenkort ten einde loopt, kijken de deelnemers uit naar een slotmoment waarop ze hun producten kunnen voorstellen. En die kans krijgen ze: in een spectaculair slotmoment stelt ieder jeugdhuis hun creatieve omzwerving aan u voor.

 

 Op zaterdagavond 9 mei 2009 kunnen kijklustigen doorlopend genieten van een tentoonstelling in alle deelnemende jeugdhuizen. Daarin kunnen alle kunstwerken (beeldhouwwerken, basreliëfs, foto’s, videoclips, grafische ontwerpen,… ) bewonderd worden.

 

Daarnaast krijgt het geheel een feestelijke toets met talloze randactiviteiten, zoals live-demonstraties, optredens van muziekgroepen tot stand-upcomedians… enz. Bovendien is de toegangsprijs gratis en is er -tevens- gratis busvervoer (tussen 20u en 01u) naar de deelnemende jeugdhuizen voorzien. De bus stopt in Zonnebeke, Langemark-Poelkapelle, Ieper en Poperinge. 

 

GRAND BAZ’ART BUS

 

Drie bussen rijden over drie trajecten en verbinden de deelnemende gemeenten met elkaar. Ieder halfuur rijdt er een bus. De bushaltes bevinden zich op een centrale plaats in de gemeente en zal duidelijk aangeduid zijn.

 

¨Traject 1: verbinding tussen Zonnebeke en Langemark-Poelkapelle

aanvangsuur: eerste bus om 19u30 van Zonnebeke naar Langemark

– einduur: laatste bus om 01u30 van Zonnebeke naar Langemark

 

¨ Traject 2: verbinding tussen Zonnebeke en Ieper (+ Poperinge)

aanvangsuur: eerste bus om 19u30 van Poperinge met tussenstop in Ieper naar eindhalte Zonnebeke

einduur: laatste bus om 01u0 van Zonnebeke met tussenstop in Ieper naar eindhalte Poperinge

 

¨ Traject 3: verbinding tussen Langemark-Poelkapelle en Ieper

–  aanvangsuur: eerste bus om 19u30 van Langemark naar Ieper

–  einduur: laatste bus om 01u30 van Langemark naar Ieper

 

locaties bushaltes:

– JH De Flodder, Boezingestraat 51, Langemark-Poelkapelle

–  Busparking, Van Peereboomlaan, Ieper

– OC ’t Zonnerad, Tresoriersstraat, Zonnebeke

– Jeugddienst De Couter, Paardenmarkt, Poperinge

 

In de post hieronder vind je de programma’s per locatie!

Slotmoment 9 mei 2009: PROGRAMMA

april 20, 2009

 

ALGEMENE INFO

 

start: de slotavond begint in ieder jeugdhuis om 20.00u

 

einde: de optredens lopen om 01.00u ten einde

 

bussen: gratis busvervoer tussen Ieper, Langemark-Poelkapelle, Zonnebeke en Poperinge. Centrale opstapplaatsen zullen eerstdaags worden meegedeeld.

 

PROGRAMMA PER JEUGDHUIS

 

JH Vort’n Vis in Ieper

 De Vort’n Vis werd op sleeptouw genomen door multidisciplinair kunstenaar Joeri Stubbe. Tijdens verschillende workshops werden de basistechnieken van het steenkappen, schilderen en muziek maken met PC aangeleerd. Ook het programma voor de slotavond is al even gevarieerd. Naast de tentoonstelling zal ook ska en jazz het jeugdhuis vullen.

Met optredens van: “Under authority of” en “HO7” (ska), “Stella & the starlights (jazz) + talloze andere activiteiten (receptie, laptopconcert, …)

 

JOC in Ieper

 

Regisseur Peter Ghesquière leerde de jongeren van het JOC hoe ze een waar You Tube Festival kunnen organiseren en hoe ze zelf kwalitatieve filmpjes kunnen maken. Voor de slotavond van “Grand Baz’art” maakte het JOC filmpjes van vier bands uit de regio. Terwijl deze groepen live optreden, zullen de clips doorlopend gedraaid worden.

 

Met optredens van: “In Chains”, “Xolvar”, “Disorder” en “Amokachi”

 

De Flodder in Langemark-Poelkapelle

 

De Flodder ontdekte tijdens “Grand Baz’art” haar fotografische talenten. Fotograaf Michaël Depestele leerde hen de knepen van het vak. Tijdens de slotavond worden de geslaagde foto’s tentoongesteld en vergezeld van stevige optredens van twee doorbrekende bands.

 

Met optredens van: “Boston Tea Party” en “Pornorama”

 

 JH De Moane+ JD Poperinge in Zonnebeke

 

Tijdens de werking van “Grand Baz’art” was dit jeugdhuis nog volop bezig met hun heroprichting. Om de opening van het gloednieuwe jeugdhuis goed voor te bereiden kregen ze hulp van grafisch ontwerper Bart Knockaert (Chocolate Jesus). Tijdens de slotavond stelt JH De Moane de schitterende look en stijl voor in het vernieuwde jeugdhuis. De feestelijke opening wordt met een portie humor gekruid aan de hand van vier comedy-optredens.

 

JH De Moane zal ook de kunstproducten van de Poperingse jongeren tentoonstellen. Zij werden op sleeptouw genomen door ontwerpster Katelijne De Muelenaere om een nieuwe huisstijl en logo voor de Poperingse jeugdraad te ontwerpen. 

 

‘A World of Comedy’ met optredens van:  Joost Vandecasteele, Jeroen Leenders, David Galle en MC Olly

 

De keuze (De Moane sessie 05)

maart 22, 2009

De keuze is gemaakt. Het logo zal er zo uit zien:

s151Het resutlaat zien jullie tijdens het Grand Baz Art Slotmoment of straks al op affiches in Groot Zonnebeke.

Guerilla (De Moane sessie 4)

maart 22, 2009

Reclamemakers zijn steeds op zoek naar nieuwe en originele manieren om de merken van hun klanten in de verf te zetten op het net of in de stad. Guerilla advertising is al enkele jaren in opmars en spreekt de consument op alternatieve manieren aan op plaatsen waar hij het niet verwacht. Enkele voorbeelden van goeie Guerilla Advertising.

Durex with knobs.
Vloerstickers met geurinkt voor Pedigree.
Creatief gebruik van een Abribus voor Fiskies.
Plafondsticker voor een anti-rook campagne.
X-mas mailing.

Een andere manier is een Viral op het net zetten. Maak een maf filmpje van je merk en gooi het op Youtube. Hoe zotter, hoe meer ‘views’ en dus beter voor het merk.
Een skate merk doet iets vies met kakkerlakken.
Een ander skate merk doet iets gevaarlijk met dynamiet.
Klara maakt altijd goeie reklame, ook als ze een Viral maken.

Het resultaat van onze brainstorm voor de campagne van De Moane:
Drie ideeën werden weerhouden en gecheckt op haalbaarheid. Enkele andere ideeën liggen nog op het schap.

In plaats van een gewoon plakaat steken we een grote maan tot de helft in de grond. Alsof de maan naar beneden is gedonderd.

In plaats van een gewoon plakaat steken we een grote maan tot de helft in de grond. Alsof de maan naar beneden is gedonderd.

Verkeersborden van de gemeente zouden kunnen worden gebruikt om de aandacht te vestigen op de datum van het evenement.

Verkeersborden van de gemeente zouden kunnen worden gebruikt om de aandacht te vestigen op de datum van het evenement.

Heel spectaculair zou zijn, mochten we een reusachtige maan maken en daar een auto mee pletten. We zouden het wrak tijdens de aanloop naar het startmoment op verschillende plekken in Groot Zonnebeke kunnen zetten en  de toevallige voorbijganger verwonderen.

Heel spectaculair zou zijn, mochten we een reusachtige maan maken en daar een auto mee pletten. We zouden het wrak tijdens de aanloop naar het startmoment op verschillende plekken in Groot Zonnebeke kunnen zetten en de toevallige voorbijganger verwonderen.

Opdrachten sessie 5, Den Couter Poperinge

maart 18, 2009

Er werd de afgelopen weken reeds heel wat denk- en ontwerpwerk verzet, maar er staat ook nog heel wat te gebeuren.

Mits een paar eventuele kleine aanpassingen zijn de verschillende logovoorstellen en briefhoofden ondertussen een feit, tijd nu om verder na te denken over naamkaartjes voor de Jeugdraad (ter info: de afmetingen van een standaard naamkaartje zijn doorgaans 85 x 55mm) en een T-shirt. Daarbij is zowel de kleur van het T-shirt zelf van belang, als de plaatsing van het logo erop (vooraan, achteraan of op de mouwen? Klein of groot? Subtiel of in het oog springend? Enkel een logo of komt er nog extra grafiek of informatie op te staan?)

Verder is er ook nog de lanceringscampagne voor de nieuwe logo’s: hoe zouden jullie dit aanpakken? En hoe zouden jullie je ideeën voorstellen aan de Jeugdraad? Dit kan op verschillende manieren: tekstueel, via schetsen, via foto’s of fotocollages, een filmpje, etc. The sky is the limit!

Onze laatste sessie gaat door op zaterdag 11 april 2009 van 10.30u tot 12.30u.
Het slotmoment van Grand Bazart staat gepland voor zaterdagavond 9 mei 2009 (meer info hieromtrent volgt later nog op deze blog).

Mochten er ondertussen nog vragen zijn, laat zeker iets weten!

De Flodder Fotografeert !

maart 3, 2009

Na een korte winterstop gaan we er weer volop tegenaan!
Aan de hand van het schema in bijgevoegd pdf-bestand gaan we de zotste toeren meemaken, de bedoeling is om Langemark van een andere, creatieve hoek in de kijker te zetten. Laat uw inspiratie de volle gang gaan!co7-deflodderdepm2009140dig001-009depm2009140dig001-017

Data sessie 4 & 5, Den Couter Poperinge

februari 26, 2009

De data die eerder op deze blog vermeld werden voor sessie 4 en 5 (21 maart en 4 april) vervallen en worden vervangen door volgende data:
– zaterdag 14 maart 2009 van 10.30u tot 12.30u
– zaterdag 11 april 2009 van 10.30u tot 12.30u

Opdrachten sessie 4, Den Couter Poperinge

februari 11, 2009

De eerste (ruwe) logovoorstellen zijn een feit, tijd dus voor de volgende opdrachten:

(1) werk een aantal logovoorstellen verder uit. Denk goed na over de vorm, compositie en kleurkeuze, en wees kritisch: neem op tijd en stond even afstand van de ontwerpen om jezelf de vraag te stellen of de voorstellen aansluiten bij de boodschap die je wil overbrengen en de doelgroep voor wie het logo bedoeld is. Is het logo duidelijk en kan het niet voor verwarring zorgen? Kloppen de verhoudingen van logo en eventueel baseline ten opzichte van elkaar (staat de baseline niet te groot ten opzichte van het logo, of net te klein waardoor het onleesbaar wordt bij het verkleinen)? Hoe kunnen de vier werkgroepen binnen de Jeugdraad (werkgroep fuiven, werkgroep speelplein, werkgroep milieu-activiteiten en werkgroep Dag van de Jeugdbeweging) gelinkt worden met het Jeugdraadlogo?

(2) werk een of meerdere voorstellen voor een briefhoofd uit met de verder uitgewerkte Jeugdraadlogo’s. Hou daarbij rekening met het feit dat het briefhoofd niet gedrukt maar geprint zal worden (dus geen al te grote kleurvlakken gebruiken en ook niet tot op de rand (aflopend) werken). De bedoeling is dat er van de ontwerpen een Worddocument kan worden gemaakt waarop de verslagen kunnen worden uitgetypt.
Wat zeker aanwezig moet zijn op het briefhoofd:
– het nieuwe Jeugdraadlogo dat jullie aan het ontwerpen zijn
– de adresgegevens van de Jeugdraad (Stedelijke Jeugdraad Poperinge, Wulfhullestraat 4, 8978 Watou)
– onderaan ergens het volgende: ‘Dagelijks Bestuur: Ben, Jannes, Sofie, Jan, Pieter, Sara, Bart, Bram, Elke, Wouter, Pieterjan’ + ‘Recent jeugdige nieuwtjes: jeugdpops.be’ + ‘Contact: 0472 60 13 10’

(3) denk na over een mogelijke campagne om het nieuwe Jeugdraadlogo te promoten in Poperinge. De Jeugdraad van Poperinge zal zelf beslissen over het eventuele nieuwe logo. Hoe kan dit nieuwe logo vervolgens bekend gemaakt worden in Poperinge? Welk is de beoogde doelgroep? Hoe is deze op een originele en ludieke manier te bereiken en welk effect wordt hierbij nagestreefd?
Hier (het duurt wel even om te downloaden want het is een pdf van ongeveer 8Mb) alvast nog even de zaterdag aangehaalde voorbeelden van ludieke campagnes en guerrilla marketing voor heel uiteenlopende producten en boodschappen van over de hele wereld (het internet staat er vol van!). Go wild!!

Focus (De Moane sessie 3)

november 29, 2008

(De sessie waarin we beseffen dat we nog veel werk hebben)

De opdrachten voor volgende afspraak zijn:
01.
Werk verder aan het schets- en plakboek. De nadruk verschuift van het logo naar de inrichting van de ruimte en/of het evenement. Teken ideeën voor het interieur uit, maar hou vooral knipsels bij met leuke ideeën en/of voorwerpen.
02. Het startmoment moet worden bepaald om te kunnen werken aan de campagne.
03. Denk na over mogelijke pistes voor de campagne. Ook voor een guerrilla campagne.

Een overzicht van het voorlopige resultaat vind je hier:

De uitleg over ‘identity’ en ‘marketing’ vind je hier: identity vs. marketing (PDF)

Inspiratie voor de campagne:
Guerrilla campagne voor bier met een gigantisch draken-ei in de hoofdrol
• Stefan Sagmeister vertelt in dit filmpje over grafiek en toont twee fantastische vormen van guerrilla grafiek!

Inspiratie voor de werkgroep logo:
AREA17, een Frans grafisch bureau, toont de zoektocht naar hun nieuw logo.

Inspiratie en coolness in het algemeen:
• Ideeën voor lichtprojectie in Zonnebeke vind je bij Graffiti Research Lab
Banksy
A gallery of walls with stuff written upon

De volgende afspraak is op woensdag 18 februari. Een eventuele afspraak voor nog een tussentijdse samenkomst volgt.